Anul acesta am fost prezentă la Conferința Internațională ABA unde am susținut o prezentare despre motivație. Pot spune că am fost emoționată să vorbesc în public despre o parte din mine, munca mea 🙂

Astăzi, după 8 ani în acest domeniu multe comportamente, pe care la început le făceam intuitiv, au o denumire, reprezintă o tehnică sau aplic o metodă….însă la început făceam lucrurile pentru că așa simțeam că ar trebui să fie făcute.

Ceea ce am prezentat nu sunt numai concepte și teorii, reprezintă tot ceea ce aplic zilnic cu copiii în cabinet, este un stil de lucru în care am investit nu numai ore de studiu cât și ore de lucru cu mine personal.

Tema s-a numit Motivația: cheia dezvoltării limbajului la copilul cu autism

Am să povestesc pe scurt câteva cadre din prezentare:

Tipuri de motivatori:

Motivație materială: reprezentată de întăritori consumabili/tangibili sau senzoriali

 

 

Motivație social-emoțională: reprezentată de întăritori activitate și sociali

 

 

 

 

În cartea sa,”Motivație și recompense: cum să combați autismul cu propriile arme” R. Schramm prezintă o serie de operații de motivare:

  1. Restricționarea accesului la recompensă.
  2. Învățarea fără erori.
  3. Combinarea și varierea sarcinilor.
  4. Alternarea gradului de dificultate a sarcinilor.
  5. Descreșterea intervalelor dintre exerciții.
  6. Mostre gratuite.
  7. Efortul necesar pentru răspuns.
  8. Abordarea diferită.

Vă invit să consultați cartea pentru a vă putea face o imagine despre ce înseamnă și cum pot fi aplicate aceste operații.

 

În final am o recomandare pentru toți cei care lucrează cu copiii cu autism:

Gânduri bune, Georgiana Trancău!

 

 

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *