”Cu toții știm că intervenția timpurie joacă un rol important în a-i ajuta pe copiii cu întârziere în dezvoltare să-și atingă potențialul maxim. Dar mulți dintre ei nu sunt identificați decât în momentul în care merg la grădiniță. [.…] Ce putem face noi ca logopezi pentru a crește numărul cazurilor identificate timpuriu și încurajarea intervenției timpurie?– având în vedere prevalența cazurilor de întârziere în dezvoltarea limbajului la copiii foarte mici.
Sunt afirmațiile unui membru ASHA (American Speech-Language-Hearing Association), Nancy Lewis logoped bilingv
Cred că aceeși întrebare ne-o putem adresa și noi. Personal susțin evaluarea dar și intervenția timpurie în stimularea limbajului la copii mici (sub 3 ani). În acest sens am construit o fișă de observație utilă celor care lucrează în domeniu (pe care și eu o folosesc), pentru a contribui proactiv la promovarea evaluării și intervenției timpurii.
Sper să vă folosească!
Varianta pdf. evaluarea timpurie a limbajului-fișă de observație
Sursa articol : Lewis, N (2017). Our Role in Early Identification. The ASHA Leader Vol. 22
Sursa foto: www.unsplash.com
Gânduri bune, Georgiana Trancău.
One Comment