Materialele din cadrul acestui site pot fi descărcate GRATUIT. Conținutul site-ului poate fi vizualizat, transmis și imprimat numai în scopuri personale, noncomerciale.
Dreptul de autor pentru informațiile existente pe acest site este deținut de Atelierul de Logopedie.
Nici un material de pe acest site nu poate fi reprodus parțial, integral sau modificat fără permisiunea anterioară explicită, prin acord scris cu Atelierul de Logopedie.
Pentru mai multe detalii puteți scrie la adresa contact@atelieruldelogopedie.ro
Folosește materialele în mod responsabil!
Informații pentru părinți
Acest orar este construit atât pentru copiii care știu să citească cât și pentru copiii care nu și-au însușit această abilitate tocmai pentru că ei pot asocia ziua/momentul zilei cu culoarea specifică. De exemplu, copilul învață că ziua de luni este reprezentată cu gri, marți cu mov și așa mai departe.
- Orar este construit în format A1 astfel încât pe el să puteți lipi cât mai multe informații despre săptămâna copilului.
- Există spații speciale pentru a potrivi timpul (orele) activităților dar și cadrane pentru a pune pictograme.
- Cele două zile de weekend sunt semnalizate prin culorea roz (care se regăsește și la ziua de duminică) pentru a-i evidenția mai clar copilului că sunt zilele de weekend.
- Culorile diferă în funcție de zi și de momentul zile:
- Avem galben pentru dimineață/ verde pentru prânz și după-amiază și albastru pentru seara.
- Pentru zilele săptămânii sunt din nou alte culori care nu corespund cu cele ale momentelor zilei.
Discriminare LRFFC
Aceste materiale de lucru sunt practice și înglobează mai multe cunoștințe lucrate anterior separat ca programe în terapie ABA.
Metoda Verbal Behaviour cuprinde aceste cunoștințe în Listener Responding by Feature, Function, Class făcând referire la răspunsul discriminat dat de copil cu funcția, caracteristica și clasa obiectului.
Aceste materiale îl ajută pe copil să generalizeze cunoștințele anterioare și putem folosi imaginile pentru a descrie și a înțelege obiectele ca fiind mai mult decât o etichetă. În acest fel îl putem ajuta pe copil să-și dea seama că obiectele pot avea mai multe particularități astfel încât, ulterior să putem avea conversații pe diverse teme de discuție.
Infografic despre dezvoltarea copilului
Poezii ilustrate
Am adaptat 3 poezii în limba română, adăugându-le suport vizual. Utile părinților, bunicilor, terapeuților și oricui îi folosesc.
Meserii
Tu ce vrei să te faci când vei fi mare?
Ce lucrează părinții tăi?
Ce face un șofer? Dar un programator?
Hai să vorbim despre oamenii din comunitate. (polițist/pompier/doctor)
Cine a reparat mașina lui tata?
Spune-mi o meserie în care o persoană apară drepturile oamenilor/copiilor. (avocat)
Planșe și idei pentru învățarea meseriilor.
Informații pentru specialiști
Tokeni
Pentru cei ce nu cunosc acest termen pot spune succint că reprezintă o formă de recompensare printr-un sistem de simboluri sau obiecte ce nu au valoare ci pe care copilul le colecționează pentru ca la final să-i permită să acceseze recompensa.
Tokenii sunt o metoda prin care copilul înțelege cât timp/ câte exerciții ( echivalentul numărului de tokeni) mai are de lucrat. În acest fel el își dozează energia și atenția pentru a câștiga tokenii. După fiecare răspuns corect (sau un răspuns aproximativ corect- dacă lucrăm prin modelare) el va primi câte un token, iar după ce completează planșa poate primi recompensa convenită anterior cu terapeutul.
Hai să gătim!
Un mod distractiv de a ne juca cu copiii:
- de a corecta pronunția sunetelor sau a unui sunet,
- de a denumi, în acest joc- ingredientele specifice unor mâncăruri,
- de a așeza ingredientele conform rețetei fiecărui tip de mâncare
…astfel exersăm abilități de planificare, limbaj expresiv și articularea sunetelor (în funcție de obiectivul prezent).
Conversația
De cele mai multe ori avem tendința să transformăm un dialog într-o sumă de întrebări la care copilul răspunde fără să-i acordăm spațiu în conversație pentru ca el să inițieze o discuție. E o modalitate prin care extragem informația pe care ne-o dorim de la el însă, o dată cu trecerea timpului dorința de a mai purta o conversație scade pentru că el nu reușește să exprime ceea ce lui îi place sau ceea ce el ar vrea să povestească.